Veřejná prezentace projektové studie okružní křižovatky a stoupacího pruhu na silnici I/34 Humpolec–Rozkoš

Ve čtvrtek 22. 2. proběhla veřejná prezentace k záměru výstavbu okružní křižovatky a stoupacího pruhu na silnici první třídy I/34 v části Humpolec–Rozkoš.

Chodci, cyklisté a motoristé v Humpolci mají blíže k bezpečnějšímu průjezdu křižovatkou ulic Okružní, 5. května a Pod Vilémovem. Práce na přípravě okružní křižovatky a stoupacího pruhu na Rozkoš pokročily. Aktuálně proběhla veřejná prezentace projektové studie. Veřejné prezentace se zúčastnili představitelé města Humpolce, zástupci Ředitelství silnic a dálnic a projektanti ze společnosti Dopravaprojekt.

V roce 2022 se zastupitelstvo města Humpolce usneslo na společném postupu při úpravě silnice I/34 s Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD). Rozhodnutí předcházely tři roky diskuzí jak s ŘSD, tak i s dopravními experty. Na jejich doporučení vznikne na křížení ulic Okružní, 5. května a Pod Vilémovem okružní křižovatka. „Navrhované řešení zajistí především bezpečné přecházení silnice první třídy a zároveň také zpomalí provoz při vjezdu do města,“ říká starosta města Humpolce Petr Machek.

Silnici rozšíří stoupací pruh na Rozkoš

Zároveň silnice I/34 bude ve směru na Rozkoš rozšířena o stoupací pruh, který přispěje k plynulosti dopravy především v zimních měsících. Prudké stoupání je v zimě pro nákladní automobily obtížně sjízdné. Dochází k situacím, kdy kamiony kopec nevyjedou a zablokují silnici. „Řešený úsek je dlouhý přibližně 1 100 metrů. Na počátku začíná okružní křižovatkou, pokračuje přes prudké stoupání a končí všesměrovou stykovou křižovatkou, u které se bude napojovat stoupací pruh,“ říká projektant Miroslav Večeřa ze společnosti Dopravaprojekt.

Součástí úpravy silnice budou protihlukové stěny, které sníží dopravní hluk v místní části Rozkoš. Na doporučení dopravních expertů dojde mezi Humpolcem a Rozkoší k snížení rychlosti motorových vozidel. „Zvažováno je snížení rychlosti v rozmezí od 70 do 50 km/h. Tato úprava maximální rychlosti by měla eliminovat bezpečnostní rizika při předjíždění vozidel před začátkem obce,“ vysvětluje Petr Machek.

Jistou nevýhodou pro obyvatele Rozkoše představuje zaslepení spodního nájezdu do místní části. Podle ŘSD se jedná o jedinou variantu, která je z pohledu dopravní bezpečnosti na silnici I/34 možná. Místní část Rozkoš bude pro vozidla přístupná pouze z horní všesměrové křižovatky. „Jsme si vědomi, že tato úprava přinese do naší místní části změnu dopravního režimu. Proto plánujeme paralelně zaměřit se na tuto část se zpracováním dopravní studie a zároveň také na potřebu následné intenzivnější zimní údržby,“ dodává Petr Machek.

Realizace je odhadována na rok 2027

Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic, které začátek realizace prozatím odhaduje na roky 2027 až 2028. „Záměr stoupacího pruhu Humpolec–Rozkoš sledujeme dlouhodobě. Rádi bychom se v dohledné době dostali k realizaci. Vždy ale razíme zásadu, že pokud realizujeme investiční akci, pak chceme, aby s ní obyvatelé souhlasili,“ říká Aleš Kratina z Ředitelství silnic a dálnic pro kraj Vysočina.

Veřejná prezentace I/34

Petr

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Next Post

Novinky v agendě vozidel na Portálu dopravy

Pá Bře 1 , 2024
Portál dopravy rozšiřuje nabídku elektronického podávání žádostí v rámci agendy silničních vozidel.

You May Like

Témata