Zpět na scéně. Penny Market stále chce na Vysočině vybudovat logistické centrum, aktuálně se zajímá o lokalitu u Větrného Jeníkova.
V pondělí navečer se na jeníkovském zámku při veřejném projednání sešli zástupci obchodního řetězce se zastupiteli městyse. A také se zájemci z řad veřejnosti, kteří mohli dostat více informací. Přišlo jich odhadem sedmdesát a vesměs byli naladěni negativně. To je však dle zástupců firmy běžná praxe – z logiky věci přijdou ti, kteří sklady nechtějí a ne podporovatelé nového záměru.
Zastupitelé budou nyní muset rozhodnout, jestli udělají změnu územního plánu a tím umožní další jednání. Část pozemku, kde má logistické centrum stát, je totiž na území, které to zatím neumožňuje, je rezervou pro průmysl. „Někteří zastupitelé jsou pro to shodit ze stolu, někteří chtějí sehnat další podklady a jednat,“ uvedl zastupitel Jiří Palán.
Penny Market nabízí Větrnému Jeníkovu, že vytvoří zhruba sto šedesát stabilních pracovních míst s nadprůměrným příjmem. Půl milionu ročně půjde do obecní kasy díky výnosu z daně z nemovitosti a přislíbená je i podpora spolků. O osmi milionech, které obchodní řetězec loni nabízel Velkému Beranovu, nyní ale není řeč.
Místní se každopádně už na sociálních sítích shodli, že logistické centrum blízko městyse nechtějí. Lukáš Drahovzal dal jasně najevo, že nechce, aby do skladu za městysem jezdilo denně sto dvacet kamionů tam a zpět a za prací tam přišli zahraniční pracovníci. „Doufám, že i tady bude převažovat rozum nad penězi,“ uvedl před jednáním.
Penny Market měl do loňského podzimu velkou snahu získat pozemky za Velkým Beranovem, tam lidé ale v podzimních volbách při referendu sklad odmítli už podruhé a naposledy. Nebylo to ale jednoznačné, řada lidí sklad za obcí chtěla. „Já jsem pro, do důchodu mám daleko. Automobilka může skončit, ale potraviny budou lidi potřebovat pořád,“ uvedla během voleb jedna z voliček, která si nepřála uvést své jméno.
Penny Market přitom hledá mezi Humpolcem a Velkou Bíteší poblíž dálnice i další možné lokality. Jak Deník zjistil, před časem se sešli i se starostou Jamného Ľubošem Varhaníkem. „Penny Marketu se líbí náš katastr. My jako obec ale žádný pozemek v zamýšlené lokalitě nemáme a bude to o tom, jak se Penny Market domluví s majiteli pozemků. Upřímně nevím, jak bych se k tomu postavil, kdyby jim k tomu dali všichni souhlas a podařilo by se zařídit i změnu územního plánu,“ neskrýval starosta rozpaky.
Mohl by podobně jako ve Velkém Beranově nechat rozhodnout místní. V obci přitom mají s referendem svou zkušenost. Lidé tam před pár lety odmítli větrné elektrárny. „Ukázalo se, že nejde o tu ideologii. Lidem vadilo, že na tom někdo vydělá, když to bude stát na jeho poli a já z toho nic mít nebudu,“ nabídl pohled do zákulisí starosta.
A dalších zabraných 150 hektarů pozemků, kde by bylo možné pěstovat obilí.. Fandím Větrnému Jeníkovu, vydržte tlak nadnárodního řetězce a nedejte na vábničky německých vlastníků.
Já mám pocit, že dokud se na valné části orné půdy pěstuje řepka coby neekologická, ale bohatě dotovaná přísada do paliva, můžeme v okolí dopravních tepen typu D1 v klidu stavět logistická centra a prostoru pro obilí zbývá stále dost 😉
Taky si to myslím, nevím kde vzal 150 ha….
I kdyby to bylo jen 10 hektarů.. A řepku pěstují i jinde, tak to nesvádějte na tuto plodinu. Že orné půdy v ČR ubývá valem není žádné tajemství..
No jistě, pozemky u dálnice jsou úplně nejlepší na pěstování potravinových plodin. Samé přidané minerály a vitamíny, prostě bomba!
Ve Foukacím Honzíkovi je to stejně samý šutr, tam pšenka moc nekvete…
At to zkusi jinde a jdou s tim do … Ve finale by to couralo i prez Humpu.
no jen aby jim Ladik Racku nevnutil pozemky nad dalnici. Pak by to bylo rovnou v Humplu. Projekt tu uz jednou takovy byl.
A že by to zástupci města Humpolce odmítli , to si snad ani nikdo nemyslí. Město pro byznys za každou cenu. Občané to skousnou, jako vždy. Držím pěsti Jeníkovu, ať se nedají, když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. To už známe…….
Krásný příklad je ruina zrušeného nádraží. Je hlavní stavební sezóna a nehne se tam nic. Kde jsou ty tolik slibované a veřejností údajně chtěné obchody..?
Ale už tam nejsou bezdéčka a to taky spoustě domorodců vadilo 🙂
No to je mi vskutku úvaha. A napadlo Vás, že ona „bezdéčka“ se nevypařila, jen se přesunula jinam, kde mohou vadit někomu jinému?
Projít dnes parkem Stromovka bylo neskutečně osvěžující. Na lavičkách opilci, koše přetékající prázdnými lahvemi, cestou po chodníku válející se plechovky od piva, lahve od kořalky. Skvělá investice z našich daní. Díky moc.
Platforma ?
no jo mafiánský icom……. neschopná firma!!
Icom s tim nema nic spolecneho joudo. Zacni setrit korunky, zanedlouho je tam zacnes nosit. Bezi stavebni rizeni pro stavbu OBCHODNI GALERIE HUMPOLEC.
Už se těším, že bude zase kousek Humpolce hezčí. Jenom nechápu ty co nemají rádi změny, že tak remcají a nenechají si to pro sebe 🙂
jestli tam bude něco jako primark,potěš koště! Levný šunty. Pokud tam budou butiky s opravdovými modely,vítám!
jo, prej Gucci, Tommy Hilfiger, Dior, Prada, YSL, Baťa, občerstvení KFC a Burger King
budou butiky ale nikdo tam nebude chodit. Nebo levna moda, ty budes mit pech ale ostatni si „zasopujou“. To je jako s Konzoomem. Hezkej kram ale nikdo tam nechodi. Teda aspon ja tam nikdy nikoho nevidel.
Konzoom je pro lidi, co hledají kvalitu, zajímavosti a mají peníze.
Stejný jako kavárna v 8smičce.
30% Humpoláku, 70% přespolních.
kdyby to ZR nesponzoroval uz by to krachlo. V Humplu se proste nic drahyho a na kvalitu soustredenyho neuzivi. Tj. smysl bude davat Pepco, Kik, Jysk a takovy podobny. Nema smysl delat kramy typu Reserved, CA, Bata. To proste v Hu driv nebo pozdeji krachne.
Ještě za dvacet let budou lidé vzpomínat o jak nádherné nádraží jsme přišli. Źádná obchodní zÓna ho nenahradí. Historie dá tomu jednou za pravdu
Přišli a nevratně, hlavně díky odborníkům co to prodali za nesmyslně nízkou částku. To se tu ale ještě párkrát opakovalo. Odborníci chtěli nechat jen dvě školky, například.
Víte, ono se školkami je to takové trochu těžké. Jak jde populační křivka nahoru, úřadům trochu trvá, než zareagují. Pak naopak – často díky estrogenním lobby – reagují často přehnaně. Výsledkem je to, že se počet míst se skutečnou potřebou míjí – až budeme mít dost školek, zase nebude, kdo by do nich chodil a bude se řešit opačný problém.
Nikde v okolních městech se školky nerušily. Možná tam nebyli tak chtiví kupci jako v Humpolci.
to nadrazi bylo uplne k nicemu a zbytecne vylike. V Pacove maj „jedno parkovaci stani“ a zijou. Humpolec nic vetsiho nevyuzije.
Co na tom nesmyslném autobusovém skanzenu komunismu bylo nádherného ?
Zřejmě máte zvrácený vkus.
Oddělil bych problematiku velikosti od vlastního objektu. To, že nádraží bylo na město velikosti Humpolce v dnešní době naddimenzované, o tom žádná. Dům jako takový, ale jistou kvalitu měl a za „zvrácený vkus“ bych ho rozhodně nepokládal. Měl standardní osud – „ždímal“ se, co to šlo bez jakékoliv údržby a pak se zboural. Při údržbě, opravě, nebo přestavbě mohl bez problému sloužit dál.
Je mi vcelku jedno, co tam vznikne a je mi celkem volný i přesun autobusáku jinam. Jen doufám, že když ro přešlo přes místní komis, bude to mít urbanisticky nějakou hlavu a patu.
frrrr
Ta budova plnila spoustu účelů. Mluvíme tedy o době normálního fungování. Člověk mohl čekat na spoj v hale, navštívit WC, koupit si tisk, cigarety, občerstvení, v bufetě i něco většího, bylo tam i kadeřnictví, šoféři autobusů měli důstojné zázemí pro pauzy. Architektura asi odpovídala době vzniku, hrůznosti pozdějšího podnikatelského baroka rozhodně nedosahovala. Hovoříte-li o skazenu, tak to vypovídá hodně o vás. Budete lacině antikomustický nýmand. Jediné co jste v životě dokázal(a) je ten na odiv stavěný antikomunismus.
Antikomunistický nýmand vs. prokomunistický boss. Tak v tomto případě se k tomu nýmandství velmi hrdě hlásím.
Ale notak! Kluci! Přestaňte si poměřovat pindíky a začněte něco dělat!
Myslím, že spíše zatím hledají, zda si mají co poměřovat..
Tady nikdo nehoruje pro komunisty, ale už jste fakt mega trapný s tím antikomunismem.
Malý dotaz – napsal(a) byste o antifašismu, že je trapný?
ty ses dobrej debil. tyhle zvasty te napadaj za strizliva?
No jo. Dostali jsme se až tam, že antikomunismus je trapný. Tak tomu se říká topová prasárna.
Ty jo, tady je moralistů..
Že by šlo staré nádraží zmenšit a revitalizovat na modernější o tom žádná. šlo jen o to se dohodnout mezi vlastníkem a městem Jenže monopolní dopravce rozhodl jako pravý soukromý vlastník a zastrašil i mnohé zastupitele.
Výsledek je jasný. Nádraží v tahu a na pozemku může vyrůst cokoliv. Současný územní plán to umožňuje po změně z roku 2017
Bez obhajoby Kratochvíla/ ICOMu. Choval byste se jako soukromý vlastník jinak, měl- li/a byste tu možnost?
frrrr
Pro zlepšení kultury cestování ano
Ano ,soukromým vlastníkům jde především o blaho jejich okolí, to je přeci účel podnikání, generovat dobro pro druhé, nikoliv pro sebe.
Tak soukromy vlastnik neceho je skoro kazdy a cim vice toho ma tim vice dobra resp. dani pro vsechny generuje.
Po komarim AN teskni jen ti co busem nejezdi. To je zajimavy… No vlastne neni. Ze by to byly …
Po „komáří“ budově AN „teskním“ a autobusem sem tam jezdím. A ne, nejsem…
frrrr
Tak třeba tam ten zármutek poléčí nějaký pěkný oblíbený obchůdek či občerstvení .-)
Hned to tam stát nebude. To bude trvat
Tak hned se ani pes …… Někde v papírech je, že dokončení 2023. Takže ca rok a půl, to je za pár.