Volkswagen Passat šesté generace. Dokonalý design, špičkový komfort, vyspělé technologie …
Stylové a funkční – takové byly vždy modely Volkswagen Passat a takový je i Passat nové – šesté – generace, jehož první snímky automobilka právě uvolnila ke zveřejnění. Oficiální premiéru si nový Passat odbude v únoru příštího roku. Od března bude tento bestseller, kterého se až dosud prodalo více než 13 milionů, postupně uváděn na trhy jednotlivých evropských zemí.
Design Passatu šesté generace nese zřetelné rysy nového stylistického směru automobilky Volkswagen, zasvěcenější pozorovatel si všimne prvků, jejichž účinek si designeři zkoušeli již na studiích Concept R a Concept C. Velmi dynamicky je pojatá záď vozu, která je zakončena efektním integrovaným spojlerem na hraně víka zavazadlového prostoru a které vévodí koncová světla tvořená LED diodami. Tvar koncových světel je přitom zrcadlovým obrazem tvaru hlavních světlometů.
Charakteristickým rysem vozů Passat byl vždy mimořádně prostorný interiér a nastupující model se v tomto ohledu doslova překonává: Díky o něco větším vnějším dimenzím a napříč uloženým motorům nabízí nový Passat skutečně nadprůměrně prostorný interiér. Rozvor novinky činí 2,71 m, což j o 6 mm více než u současného modelu, do délky pak nový Passat narostl na 4,77 m (+ 62 mm), do šířky na 1,82 m (+ 74 mm) a do výšky 1,47 m (+ 10 mm). Zavazadlový prostor má maximální objem 565 l (+ 90 l).
Vzrostly i další veličiny, které však řidič nemůže sledovat pohledem, ale ocení při jízdě. Jde především o torzní tuhost karoserie, která je o 57 procent vyšší než u současného modelu, který už tak patřil k nejpevnějším vozům nejenom své třídy.
Velké změny nastávají také pod kapotou nového Passatu – s výjimkou základního čtyřválce o výkonu 75 kW/102 k jsou všechny zážehové agregáty zcela nové. Škála čtyřválcových zážehových motorů s přímým vstřikováním benzinu FSI zahrnuje pohonné jednotky o výkonech 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2005 završí nabídku zážehových motorů výkonný šestiválec 3.2 V6 FSI/184 kW (250 k).
Nové jsou také všechny tři vznětové motory TDI s přímým vstřikováním nafty do válců. Jde o motory o výkonech 77 kW/105 k, 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Nejvýkonnější agregát TDI dostal sofistikované piezoelektrické vstřikovací jednotky a za svůj mimořádně klidný chod vděčí dvojici vyvažovacích hřídelí.
Zážehové motory o výkonech 85 kW, 110 kW a 147 kW mohou být propojené s komfortní šestistupňovou automatickou převodovkou, dvojice silnějších turbodieselů TDI zase s inovativní dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem se v nabídce objeví i modely s pohonem všech kol 4Motion.
K charakteristickým rysům nových modelů Volkswagen Passat určitě patří špičkové jízdní vlastnosti, stavící na vynikající nové čtyřprvkové zadní nápravě a propracovaných závěsech McPherson vpředu, a mimořádná kvalita zpracování všech detailů. Příznačné je ovšem i časté využívání moderních technologií a inovativních technických prvků a systémů. Příkladem mohou být sériově montovaná elektronická parkovací brzda, která se ovládá malým tlačítkem, originální systém ovládání dveřních zámků bez použití klíčků a spouštění motoru tlačítkem v palubní desce, „inteligentní“ tempomat (poprvé uvedený v luxusních modelech Phaeton), který samočinně udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucích vozidel, technologie Bluetooth, bezdrátově propojující mobilní telefon se systémy vozu, špičkový audiosystém Dynaudio o výkonu 600 W, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, palubní zdroj napětí 230 V nebo bi-xenonové adaptivní světlomety natáčející se spolu s řízením do zatáček.
Na českém trhu se nový Passat objeví v průběhu dubna 2005.
Více informací na www.volkswagen.cz