Humpolec, Praha 13.10. 2005 – Rodinný pivovar Bernard a.s. dokázal zvýšit výstav nepasterizovaného piva Bernard v prvním pololetí letošního roku na
67,5 tis. hl., což představuje oproti loňskému roku za stejné období zvýšení
o 8,6 tis. hl., tedy nárůst 14,3%.
Cílem pivovaru v letošním roce je dosáhnout výstavu piva mezi 137 – 140 tis.hl.
Meziročním srovnání leden – červen 2004 / 2005 nárůst
Výstav piva 58,9 tis. hl / 67,5 tis. hl 14,3%
Obrat 103,4 mil. Kč / 127 mil. Kč 22,8%
Výnosy z prodaného piva 91,3 mil. Kč / 118,3 mil. Kč 30%
Na růstu výstavu piva se významnou měrou podílí export, především Slovensko, Rusko, tradičně Švédsko, rozvijí se vývoz do Velké Británie, Španělska, Polska, Austrálie. Ve srovnání prvních devíti měsíců 2004/2005 představuje nárůst exportu 148 procent (všechny exportní země se podílí na výstavu pivovaru v období 1 – 9/2005 celkem 11.280 hl piva).
Pro zajištění dalšího růstu výstavu pivovaru a zajištění zkvalitnění výroby jsme v prvním pololetí letošního roku investovali 10 mil. Kč, např. investice do nové myčky lahví byla v hodnotě 8 mil.Kč.
Pro závěr roku 2005 a rok 2006 máme v plánu další investice v řádu desítek milionů korun. Jedná se o rozšíření kvasné kapacity, úpravy chlazení, rozšíření ležáckých tanků, příprava architektonické studie nástavby administrativní budovy, varny a ležáckého sklepa.
Pivovar byl založen v roce 1597 a v roce 1991 byl zprivatizován.
Dnes vaří sedm druhů nepasterizovaného piva značky Bernard a prodává je přibližně do 1600 restaurací po celé České republice. Podle hodnocení CZECH TOP 100 roku 2005 se Rodinný pivovar Bernard v kategorii „Potravinářský a tabákový průmysl“ se umístil na 3. místě v České republice, současně se stal v roce 2002 až 2005 nejobdivovanější firmou na Vysočině.