Nová turistická sezóna nabídla na Vysočině kromě osvědčených cílů výletů, festivalů a rozšířených nabídek hradů a zámků i sadu 39 informačních brožur zaměřených na slohová období, typy kulturních a druhy přírodních památek a regiony, doplněných přehlednou mapkou.
Projekt za 4,4 miliónu nabídne 240 tisíc výtisků i nové webové stránky www.dedictvivysociny.cz.
„Cílem projektu bylo vytvořit ucelenou prezentaci kulturního a přírodního potenciálu kraje, zkvalitnit jeho propagaci a tím posílit konkurenční pozici kraje Vysočina jako turistické destinace,“ vysvětluje Alena Prokešová z odboru kultury, památkové péče a cestovního ruchu a doplňuje, že celkové náklady na projekt činí 4,4 milónů korun a hlavní část nákladů bude uhrazena z Regionálního operačního programu Jihovýchod. Podíl spolufinancování kraje je 7,5 procenta.
Nyní již přístupné stránky www.dedictvivysociny.cz obsahují veškeré informace, které byly pro projekt shromážděny. Brožury jsou pak výtahem toho nejzajímavějšího. „Kromě brožur byly navíc vydány i trhací mapy jednotlivých regionů obsahující přehled kulturních objektů a přírodních lokalit nacházejících se v dané oblasti. Ocení je především návštěvníci Vysočiny, kteří rádi putují po přírodních a kulturních zajímavostech. Publikace budou k dostání zejména v informačních centrech a rovněž v různých kulturních institucích po celé Vysočině,“ upozorňuje Tomáš Škaryd, radní kraje Vysočina pro oblast kultury a cestovního ruchu.
Část nové edice tiskovin je z důvodu maximálního využití přeložena i do angličtiny a němčiny. Tak mohou být nabízeny i na zahraničních akcích – veletrzích cestovního ruchu nebo třeba pro aktivity bruselského zastoupení kraje Vysočina.
zdroj: www.i-vysocina.cz