Město Humpolec ještě před vyhlášením nouzového stavu v souvislosti s koronavirovou pandemií zahájilo aktivní sběr podnětů pro tvorbu dvou důležitých dokumentů – územního a strategického plánu města Humpolce.
V únoru se uskutečnilo první setkání s veřejností, a to v místní části Krasoňov. S tamními obyvateli se setkala Ing. Arch. Barbora Zemanová Brossová, která je městem pověřená ke sběru podkladů pro vypracování nového územního plánu a zároveň je členkou koordinační skupiny k tvorbě strategického plánu, spolu s humpoleckým místostarostou Ing. Vlastimilem Bruknerem. Po vynucené pauze následovaly cesty za obyvateli na Vilémov, na Rozkoš, do Plačkova a Petrovic. Hlavním smyslem je vyslechnout přímo lidi žijící ve městě a místních částech, probrat s nimi plány s jejich pozemky v kontextu a zaznamenat jejich nápady, které mají prostředí, ve kterém žijí, ještě vylepšit.
Uskutečněná setkání v místních částech Humpolce se těší značné pozornosti tamních obyvatel. Ti na jednání přicházejí, dělí se do skupinek a nad mapou diskutují nejen negativa, která je třeba zmírnit nebo ideálně úplně odstranit, ale také pozitivní projevy, které chtějí naopak zachovat. Nakonec přidávají i úplně nové nápady. „Každý stůl pak prodiskutované podněty do mapy zakreslí, přidají se poznámky, které v debatách padaly, a my s tím pak budeme dále pracovat. Je jasné, že každého nenapadne všechno hned, takže je určitě možnost, aby se lidé průběžně obraceli buď na mě, anebo na paní architektku. Tvorba nového územního plánu se všemi zákonnými postupy bude trvat minimálně čtyři roky, ten strategický bude už letos,“ doplnil k tomu Vlastimil Brukner.
Právě v souvislosti se strategickým plánem vyhlásilo město Humpolec veřejnou soutěž na zpracovatele. Vyhrála jej firma Ante transport. „V případě strategického plánu jsme se vydali cestou, kdy nejenže máme vysoutěženého profesionálního zpracovatele, ale také jsme v rámci města a městského úřadu ustanovili koordinační tým, který bude s firmou Ante úžeji spolupracovat. Vedle toho klademe velký důraz právě na veřejná projednání a podněty z veřejnosti, protože právě od lidí přichází konkrétní připomínky, které můžeme společně probírat,“ podotkl humpolecký místostarosta. Zmínil, že ještě před podpisem smlouvy právě s vítězem veřejné soutěže na zpracovatele se sešel se členy koordinačního týmu i se zástupci firmy Ante. „Jednatel firmy Mgr. Petr Pšenička nám představil své kolegy, kteří jsou svým vzděláním i profesí zaměřeni na sociální geografii a regionální rozvoj, technologie v dopravě i na architekturu a územní plánování. Do tvorby strategického plánu se navíc chystají zapojit pod odborným vedením i vysokoškolské studenty, z čehož mám osobně radost a vnímám to jako milé plus,“ uvedl Vlastimil Brukner.
Nový strategický plán rozvoje města Humpolce vystřídá ten stávající z roku 2014. Jedná se o dokument, který předpokládá vývoj daného města v delším časovém období a s vnímáním města jako celku. Jeho součástí budou také vize a koncepce z různých oblastí, které jsou pro Humpolec zpracované (viz https://bit.ly/2N4pKdr). Cílem je přinést inspiraci pro budoucí vývoj města, ale také návrhy, kterými lze dosáhnout vytyčených záměrů.
Veřejná setkání s obyvateli místních částí i s obyvateli Humpolce budou pokračovat. O termínech informujeme na komunikačních kanálech města Humpolce a ve spolupráci s předsedy osadních výborů místních částí. Více informací připravujeme také do dalších čísel Radničních listů.
zdroj: www.mesto-humpolec.cz
Tak třeba se do plánu konečně dostane funkční kanalizace ve městě.
Nebo plyn v místních částech
Dnes uz vyjde vytapeni el. kotlem stejne jako plynovym. Mozna levneji.
To je úplně jedno. Strategie státu je vždy stejná – zdražit/zdanit maximálně to, co používá většina.
Z toho plyne, ze nejlepsi je pouzivat to co pouziva mensina.
Podněty od občanů budou možná pročteny,ale více ne. Když se lidé ozývali v minulosti, aby se neměnilo využití pozemku pod zrušeným nádražím, tedy,aby zůstalo podle původního plánu, nebylo k tomu nijak přihlédnuto. Změna využití byla protlačena ..
Honem se spěchalo,aby zde vyrostly tzv. retailové obchody, honem se to schvalovalo na posledním starém zastupitelstvu roce 2018 před volbami a výsledek? Nádraží je využíváno pro kamiony se dřevem a nestaví se nic.
Co na to občan volič?
Občan volič na to, že kdyby nebyl celý projekt sabotován, již by tam stálo něco co dává smysl.
Nynější stav je výsledkem snažení skupinky, slušně řečeno – samozvaných horlivců.
Takže díky vy pitomci !
o minulém zastupitelstvu si to myslím také, ale tak bohužel byli takto zvoleni, tak proč je hned nazývat pitomci? myslím, že někteří měli vlastní zájmy…
nebyli soucasti i soucasni hugarici? a ze jo?
Nebyli
ne? Ani Ryzner neprotestoval? S tim jeho pozemkem naproti? Urcite ne?
Vy berete petici z tehdejší doby za pitomost?
Zcela.
Tady je evidentní, kdo zmařil podnikatelský záměr a co z toho vzešlo.
evidentní je, kdo prodal rozlehlé přehledné autobusové nádraží a co tam teď je místo toho za bordel. Díky vedení města
Copak nádraží už neřešte. Řešme raději obchvat Humpolce od Pe na Světlou. To chcete nechat zastavět kvalitní ornou půdu,zničit lesy apod? Stačí bohatě rozšířit Okružní ul. a Kamarytovu ul. To je jistě levnější. Navíc by to byl tunel jako noha!
Obchvat Humpolce je pouhou chimérou. Co třeba řešit už konečně odpadní vody v místních částech? Bude šance někdy vůbec
A vcem je problem v mistnich castech s odpadem ?
Můžete zde popsat, jak si to rozšíření představujete provést
vsechno centrem mesta? Az se tam stane smrtak, budete jecet ze to je blbost delat prutah mestem. Vytlacit tranzit z mesta je nutnost.
S tím obchvatem nevím nevím. Kraj Vysočina na základě svého plánu územního rozvoje nalil desítky až stovky mil. do modernizace silnice Světlá – Humpolec pro napojení oblasti Světlé a Ledče na D1. Součástí resp. na základě této investice byly zbudovány i 2 okružní křižovatky v Humpolci.
Nemyslím si, že by Kraj chtěl investovat do obchvatu Humpolce další prostředky.
Obchvat možná ano, ale s výhledem tak za 20-30 let.
Nejhorší je na tom, že stejně Světeláci, když jedou do Prahy, tak najíždí v Lokti a do Brna je jedou přes HB na Jihlavu. Jenom, když jedou do PE… a proto si tady nemusíme ničit nejlepší zem. půdu v katastru Humpolec. Ať si to udělají přes Leštinu a napojí se na obchvat HB,.Stejně tam jsou lesy zmařený . Ale jediný důvod bude, že pro stavební firmu je jednodušší práce na rovině buldozerem odstranit ornici a navést kamení, beton a asfalt…
Jednodušší možná ano, nikoliv ale výhodnější .)
Přesně to si myslím taky,že když obchvat,tak jedině Okružní protáhnout nahoru ke Skále a pak přes Leštinu dolů na Čejov. Aspoň se tam narovná klikatá silnice a Leština nebude zapadákov.
To asi nepůjde, protože Kraj už pracuje na dokumentaci k přeložce za Čejovem a na něj bude navazovat obchvat Humpolce. Jenom pro lepší ilustraci – silnice na Čejov měla podle sčítání dopravy v roce 2016 průjezd 1680 vozidel za den (z toho 176 těžkých vozidel). Nevím tedy, jestli obchvat Hu má smysl kvůli několika náklaďákům.
http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx
To bude fofr 🙂 jedno nákladní auto za 8 minut a 1 os. auto za minutu a to nikdo neví kolik procent stejně pojede do Humpolce. Např. do práce nebo na nákupy
No, když bude podle ÚP u čističky kruhák, tak nejhůře dopadne Lužická ulice, kde budou všichni sjíždět do města…Nechtěl bych tam bydlet.
Samozřejmě ne výhodnější pro stavební firmu.
v lužické ulici se bude stavět