Fejeton. Přišlo mailem.
Přítelkyni se blyští oči jako metalíza zbrusu nového, extravagantního, technicky dokonalého vozidla třídy A s airbagy v základní výbavě a elektrickým stahováním oken za příplatek 3.000 Kč. Jasně mi dává najevo svůj chtíč pohledem nahotinky pijící Aquilu s osvěžující chutí citronů. Zhasínám zářivku od Elektroluxu a přitápím taškou Bramac. Říkají, že vydrží. Zatímco si vtírám jogurt s extra velkými kousky ovoce do vlasů, vyvstává dilema. Kterou ochranu použít? Zda vodu po holení Gilette, nebo tričko s nápisem Miss Kenvelo? Napadá mě i kondom z té turecké reklamy. Rozvalená přítelkyně s ďábelským křupotem okusuje Magnum a dává mi prstem znamení, že dneska v noci bude stačit Gilette. Zalézám si k ní do postele, houpající se na billboardu Petra Muka. Jsem nabuzen z Redbullu, dává mi křídla, žvýkám Excite a pak to praskne. Řítíme se i s postelí do nové Carismy. Je prostorná. Mazlíme se, ta holka to umí, je přece od Matella. Zkouší účinnost žiletek Wilkinson a pomalu mi řeže nohu. Do ucha mi šeptá: „Následuj instinkt, poslouchej žízeň.“
Přiletěl otec, vypnul televizi a odcházeje ze dveří haleká cosi o tom, abych u ní neusínal, abych ten zatracenej krám už vyhodil, než z toho zmagořím. Žít život žurnalisty a právníka v jedné osobě není lehká záležitost. Člověk musí sledovat média, věnovat se kulturnímu i politickému dění u nás i v zahraničí, aby byl v obraze. Že se stává směšnou figurkou, konzumující denně tuny nepravd, intrik a klamů, netuší. Reklamní slogany se mu zarývají pod kůži, používá je v běžném životě namísto spisovných vět. Uniká tupou citací reklamy kloudné odpovědi, ztrácí komunikační um, stává se omezeným nabývá neschopnosti reagovat a vyjadřovat se. Podmanivým barvám a oslňujícímu grafickému zpracování se těžko brání, s úsměvem pokyvuje vtipným kouskům, nevěda, že pouze podtrhují svou bezmeznou stupiditu. Náš žurnalista posnídá energetické tatranky, popije k nim míchanou Pepsi s Braníkem. Za žádnou cenu si nepřipouští, že jeho svět je řízen postavičkami z reklam. Vždyť na ně nevěří, nemá je rád, nesleduje je. Náročný den přežije pouze díky pravé zrnkové kávě Tchibo. Večer, spokojen se svým výkonem, napsal přeci dnes fejeton o reklamách do Lidových novin, slastně uléhá sám u záře obrazovky TV Nova.
Zubní pasta Signál mi tetuje po těle zajímavé obrazce. Muž z katalogu na plavky mě hladí po vlasech, čerstvě vypraných v Perwollu. Do pokoje provoněného horskou aviváží Azurit vchází bába Tutovka. Otráveně se ptá, hledíc na sýr Želetava: „Chcete být milionářem?“ Další vstupující poklekává a kouří lehká Mrlbora, kteá vážně poškozují zdraví. Aby toho nebylo málo, přichází Béďa Trávníček a ukončuje trapně bezvýchodnou situaci svým Kolem štěstí. Výhra 100%, bez akontace, bez rozumu, bez naděje, bez smyslu života.
Jak to říkal Artemio – špagety v prášku , víno
z papundeklu , plastový skleničky , plastový příbory – to je ten správnej život !
co vsichni mate? ja mam rad reklamy.