Letos krajská odborná porota rozhodla, že nejlepším reprezentantem v celorepublikovém finále soutěže Živnostník roku bude výrobce čokoládových bonbónů František Hlava. Loňský krajský vítěz v soutěži farmář František Němec z Netína získal od veřejnosti 2073 hlasy a umístil se tak v celorepublikovém finále na 3. místě. Zda se František Hlava umístí lépe než loňský finalista, rozhodne veřejnost v SMS hlasování.
Ovlivnit letošní výsledek podnikatelské soutěže Živnostník roku může každý prostřednictvím SMS hlasování. Pro Františka Hlavu je určeno telefonní číslo 900 11 04 s textem ZIV 13. Cena SMS je 4 Kč. Profil a úspěchy Františka Hlavy je možné shlédnout na stránkách soutěže www.zivnostnikroku.cz, kde jsou uvedeni i ostatní soutěžící i s kontakty pro SMS hlasování. Veřejnost může posílat své SMS hlasy do 14. listopadu. Živnostník roku 2009 bude vyhlášen 26. listopadu.
František Hlava vytvořil z Jihlavy centrum prodeje špičkových čokoládových výrobků a bonbonů. „Vracíme české čokoládě dobré jméno. Málokdo dnes ví, že se u nás za první republiky vyráběla prvotřídní čokoláda,“ sděluje. V oboru podniká už 15 let a začínal jako provozovatel dvou jihlavských cukráren. Pro tyto cukrárny zakoupil po dvou letech první stroj a začal vyrábět první čokoládové bonbony podle tradičních českých receptur z 30. let minulého století. Postupný růst výroby pak vedl k výstavbě nové výrobní haly. František Hlava si na svých výrobcích cení hlavně kvality. „Pečlivě si vybíráme dodavatele surovin. Pokud dodavatel neodpovídá našim požadavkům, obracíme se na zahraniční trh,“ říká.
Ročně vyprodukuje až 50 tun čokoládových výrobků. Dokáže vytvořit 150 i více různých druhů pochutin – od krokantů přes nugát, truffles až po bonbony s likérovými náplněmi. Z jeho dílny vycházejí i odvážnější kousky jako čokoláda s chilli náplní či bonbon s příchutí vína nebo piva. Do cukráren a prodejen po celé České republice i na Slovensko putuje okolo 20 procent produkce, zbývající část je dodávána jako firemní dárky. Zákazníci si mohou vybrat minimálně z 60 druhů bonbonů a ze široké škály obalových materiálů od klasických papírových skládaček přes plastové a plechové dózy až po keramiku, porcelán či dřevo. Samozřejmostí je i potisk loga či textu. O budoucnost svého podnikání pan Hlava strach nemá. „Zákazníci už začínají vnímat úskalí velkých nadnárodních společností a hypermarketů. Ti, co upřednostňují výjimečnou nabídku a kvalitu, se obracejí na nás,“ říká. František Hlava v současnosti postupně předává svou firmu s 15 zaměstnanci svým dětem.
Soutěž je určena na podporu malého a středního podnikání a je zároveň i největší diskusní platformou o podnikání. Ocenění účastníci soutěží se stávají významnými regionálními osobnostmi, které se často vyjadřují nejen k problematice podnikání, ale i regionálního rozvoje.
Co rozhodlo o krajském vítězi
Krajského vítěze soutěže o Cenu Hospodářských novin Zlaté stránky Živnostník roku 2009 vybírala porota na základě podnikatelského příběhu a znalostí podnikatelského prostředí. Důležitým kritériem hodnocení byla prezentace podnikatelských zkušeností a plánů.
V jednotlivých odborných porotách zasedli marketingoví odborníci, ekonomičtí novináři, zástupci státní správy zodpovědní za rozvoj podnikání i představitelé partnerů. Soutěže podporují mobilní operátor Vodafone, společnost Mediatel, která je vydavatelem Zlatých stránek, Raiffeisenbank, IBM a Skupina ČEZ. Záštitu nad projektem převzala Hospodářská komora České republiky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Mediální podporu poskytla stanice Radiožurnál a ČT24. Pořadatelem soutěže je komunikační agentura Bison & Rose.
Tisková zpráva
Hlavu neznám, ale ty Němcovy jogurtíky, tvarůžky, bio nápoje, to je pochutnáníčko.Každému doporučuju.Petr http://www.farmanemcova.cz