Internetové připojení přes linky 900
Výzva pro poškozené: Ozvěte se
Na uživatele internetu, kteří se cítí poškozeni přesměrováním
internetového volání prostřednictvím linky 900, se nyní obrací s výzvou
ke spolupráci Sdružení obrany spotřebitelů České republiky.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) zaznamenalo podněty od spotřebitelů,
jejichž připojení k internetu bylo přesměrováno přes tzv. žluté linky s
předvolbou 900, a v důsledku toho obdrželi vyúčtování telekomunikačních
služeb dokonce až v řádu desetitisíců korun. V zájmu zmapování celkové
situace je nyní SOS žádá o poskytnutí těchto podrobnějších informací:
- Ve kterém období došlo k přesměrování?
- Který webový server způsobil přesměrování (možno i více pravděpodobných
serverů např. podle historie v internetovém prohlížeči)? Změnila se
tato stránka od té doby? - Přenastavilo se nové číslo natrvalo pro každé připojení k
internetu, nebo jen vždy pro připojení na daný server? - Uvědomujete si, že jste byli požádání o souhlas s nějakými podmínkami?
- Jak bylo přesměrování zjištěno (výše účtu, upozornění od Českého
Telecomu apod.) - O jaké částky se jedná (podle jednotlivých měsíců) a byly již
uhrazeny? - Jaké kroky jste již podnikli (reklamace u Českého Telecomu, odvolání
k Českému telekomunikačnímu úřadu, trestní oznámení apod.) a s jakým
výsledkem? - Jaké bylo číslo, na které bylo připojení k internetu přesměrováno
(důležitá informace – prosíme, zkuste zjistit, na jaké číslo bylo voláno)? - Další užitečné informace?
- Souhlasíte s medializací Vašeho konkrétního případu (předání
kontaktů na Vás novinářům)? - Kontakt na poškozeného (jméno, adresa, e-mail, příp. telefon)
Odpovědi na tyto otázky posílejte na adresu dialery@spotrebitele.cz;
máte-li k dispozici podrobný výpis hovorů, prosíme o zaslání jeho
relevantní části a Vašich kontaktních adres na Sdružení obrany spotřebitelů
ČR, Rytířská 10, 110 00 Praha 1 nebo na fax 224 239 941.
Doporučujeme vytisknout či bezpečně uložit všechny související
informace – podobu a obsah stránek, vlastní dialer, historii a pracovní
soubory v internetovém prohlížeči apod. Uvítáme i jejich zaslání v
zazipovaném souboru, pokud celková velikost nepřesáhne 1 MB.
Děkujeme
Vaše Sdružení obrany spotřebitelů ČR
Nové informace budeme průběžně zveřejňovat na http://dialery.spotrebitele.info.
Ke cti Českého telecomu musím dodat, že problém neignoruje, ale překvapivě pružně řeší. Postižený, kterému jsem „léčil“ počítač byl upozorněn na nárůst účtu operátorkou (byl u cca 9 000 Kč) a hned mu nabídli zablokování žlutých linek. Bohužel si smazal historii, takže nevím odkud to bylo. Ale předpokládám, že z nějakého „xxx“ serveru, takže dvojnásobný pozor při virtuálním sexu – i tady se můžete nakazit :-).